van seligman naar Las Vegas. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu van seligman naar Las Vegas. - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

van seligman naar Las Vegas.

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

11 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Las Vegas , zaterdag 9 mei 2014

Na het verlaten van de KOA camping naar het dorp Seligman gereden. Dit dorp ligt nog aan de echte road 66. Bussen vol met toeristen. Hier hangt de sfeer van de 60 en 70er jaren. Oude auto's, een barbier die trots is op zijn beroemde bezoekers die hij onder het mes heeft gehad etc. Na enig shopwerk naar de Hoover-dam gereden via 4-baansweg. Eerste stuk vrij saai. Daarna door de bergen een stuk mooier. Wat is het hier veranderd sinds 1970. De Hoover-dam is een attractie geworden. Voor we de dam op mochten met ons campertje eerst door een security-post. Alle luiken open, mannetjes naar binnen om te kijken of alles in orde is en toen gaan. In 1970 moesten we over de dam, nu ga je over een grote brug en moet je bewust omrijden om de dam te zien. Toen moest ik een plekje zoeken voor de auto om de dam te fotograveren. Nu zijn er 14 grote parkeerplaatsen waar je zelfs de camper goed kwijt kan. Toch weer heel leuk om te zien. Het zelfde was ook al zo bij de Grand Canyon. Nu is alles goed geregeld bij de view-points, grote parkeerplaatsen, zelfs fiets- en loop-paden geasfalteerd. Toen stoffige zandpaden naar een hekje. Van de Hoover-dam naar Las Vegas gereden. Paula achter stuur. Vlot de plek gevonden van de KOA camping in centrum, vlakbij de strip.
Na een paar biertjes, het is hier warm, de strip op gelopen. Ergens op de strip bood Paula aan te tracteren op een etentje. Heerlijke steak gegeten op terras buiten met zicht op de voorbij wandelende mensen. Na eten heel eind gelopen en gekeken naar de wonderlijke wereld van vermaak. De dames hebben even roulette gespeeld. Om elf uur weer op de camping achter Circus-Circus. Groot hotel met duizenden kamers.
Daarna allemaal vermoeid naar bed.