Van Page naar de Grand Canyon. (7-mei) - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu Van Page naar de Grand Canyon. (7-mei) - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

Van Page naar de Grand Canyon. (7-mei)

Door: lien

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag richting grand canyon.
Woensdag 7 mei 2014

We stonden bijtijds op omdat we er weer een uur in de mats hadden.Het verschilt nu 9 uur met jullie. Dus om 8uur vertrokken we in de korte broek, maar na een paar miles gereden te hebben kregen we een hagelbui.Hiet is het gezegde daarom ook: Man o man , the weather changed in a heartbeat. Nou dat was ook zo want direct daarna scheen de zon weer. Het was weer een rit door de dessert van 181 miles, maar niet zo saai als gister. We zagen soms wat verwaarloosde caravans waar mensen in wonen en ook de schoolbus kwam langs. Op tijd waren we in Grand Canyon , er was nog plek voor ons met de caravan. Hier kunnen 50 staan. Na de lunch eerst bij Dessert View gekeken. Een overweldigende schoonheid die haast niet te beschrijven is. De Colorado loopt door de canyon op een diepte 1600 meter en is in 5 miljoen jaar uitgeslepen. Niet te bevatten toch! Daarna zijn we naar het dorp gereden, daar de camper neergezet en de shuttlebus gepakt. O ja onze camerplek blijft gereserveerd omdat we onze stoeltjes er neer hadden gezet. Dat is hier de regel. In de bus kun je op alle viewpoints uitstappen en weer de volgende bus pakken of een stukje lopen en dan weer een bus pakken. Het was leuk om te doen, helaas wel wat koud(lange broekenweer en een dikke trui of vest), maar de zon scheen. Prachtig om steeds zoveel natuurschoon te zien. Ook hebben we herten gezien. Vanavond bespreken we wat we morgen gaan doen, want eigenlijk willen we wel een trail doen. Eerst weer maar even afwachten.We zitten nu heerlijk warm in de camper, buiten is het te koud. Vandaag richting grand canyon.
Woensdag 7 mei 2014