Van Limon via Denver naar Glenwood Canyon - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu Van Limon via Denver naar Glenwood Canyon - Reisverslag uit Glenwood Springs, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

Van Limon via Denver naar Glenwood Canyon

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

04 Mei 2014 | Verenigde Staten, Glenwood Springs

Vanmorgen vroeg op met zonnig weer. Paula was ook al vroeg wakker en omdat we internet hebben duurde het niet lang of ze had facetime contact met een vriend uit Thailand (overgehouden van haar indonesie trip).Even later een collega sporter aan de lijn. Om acht uur hadden we het eten op en zijn naar Denver gegaan een grote stad aan de voet van de Rocky mountains. Al 40 miles voor we in Denver waren konden we de sneeuw op de bergen zien liggen. Helder zicht dus. Paula had uitgezocht dat in Denver een grote outlet Mall is. Adres ingetikt in Tomtom en dwars door Denver geknort met een camper van 30 feet lang en een draaicirkel van wat heb ik jou daar. (Zeker meer dan 20 meter). De dames hebben van 10 tot 4 erg hun best gedaan. Na 4 uur nog 120 mile gereden en voor het eerst de tank helemaal nokki vol kunnen maken. Via pas krijg je vaak maar voor 100 dollar. Wil graag met redelijk gevulde tank rijden want verwacht in de bergen niet overal tankstations. Nu moest Paula binnen bij de kassa blijven staan
anders kregen we geen volle tank. De rit door de rocky,s is prachtig. We zijn door skigebieden gereden waar de hellingen nog goed zijn en we de stilstaande stoeltjesliften zagen hangen. Een tijdje later reden we door de eerste canyon met aan de ene kant een tweebaansweg en er onder een tweebaansweg in tegengestelde richting. Door de kloof loopt de rivier de Colorado. Aan de andere oever zijde loopt een spoorbaan. We staan nu aan de rivier op een camping en zo nu en dan zien en horen we een goederentrein gaan. Vooraan twee locs dan 50 wagens dan 3 locs en weer 50 wagens en daarachter weer een loc. Nog net bij licht, buiten, bij een lekkere temperatuur, een drankje gedronken. De dames genietend van hun aankopen.

• 04 Mei 2014 - 09:30

John:

Hoi luitjes, Paula heeft de rugzak nu vol? De kaart die gekoppeld is aan jullie bericht geeft aan dat jullie nu in Noord Ierland zijn. Zal door een typefouten komen denk ik.
    Groetjes, John

• 04 Mei 2014 - 21:55

Afke:

Wytze weer afgeleverd tot vreugde van Hector. Die was dat knuffelende jongetjes aardig zat. Zijn in camper naar Scharng gereden, konden honden mooi in liggen. Beter dan in een kamer met 10 kids waarvan Jildau de oudste was. Wij hebben in de Rocky Mountains een rit op een paard naar Bear Lake gemaakt. t is er erg mooi he