van Bjorkrtorp naar Arjang - Reisverslag uit Årjäng, Zweden van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu van Bjorkrtorp naar Arjang - Reisverslag uit Årjäng, Zweden van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

van Bjorkrtorp naar Arjang

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

28 Mei 2013 | Zweden, Årjäng

Maandag 27-5-2013

Zon. Buiten ontbeten en koffie gedronken. Afscheid genomen van de familie Couvert en
kwart over 10 vertrokken. Mooi landschap, afwisselend akkers en bossen in een geaccidenteerd terrein. De bomen zijn fris groen en in de bermen en op de akkers zijn de paardebloemen nog in bloei. Na 200 km rijden staan we nu op een ccamperplaats (cp) in een park in de plaats Gullspang. Achter ons een water wat in verbinding staat met een groot meer (vanern). Lien heeft stoofpotje gemaakt met sla en boontjes.
Dinsdag
Vanmorgen buiten gegeten in de zon. Om kwart voor tien vertrokken naar Kristinehamm. Onderweg grote fabriek waar verschrikkelijk veel bomen bij lagen. We denken aan papierfabriek of aan een fabriek waar ze lucifers maken. Om de stad heen gereden en door richting Karlstad. Onderweg koffie, op de plek was een wandelpad naar een uitkijktoren. Gedaan met loslopende honden. Gaat geweldig goed met de drie H,s. Spelen niet maar dulden elkaar prima. Ook met Pluto en Hieke gaat het goed. In de camper presteeet Pluto het om onder Hieke door te lopen. Doorgereden naarArjang waar we nu bij een restaurant, gerund door een nederlander, staan aan weer een meer. Is een cp 8 euro met sani. We zijn hier al vroeg in de middag aangekomen zodat iedereen in de zonlekker heeft kunnen lezen.
Ben zelf net begonnen in Dan Browns nieuwste boek 'Inferno". Marten heeft lekker zalm klaar gemaakt vanvond. We zijn nu al vrij dicht bij de noorse grens.

• 28 Mei 2013 - 22:32

John:

Hoi luitjes,
    Net terug van biljarten met Fokke. Hij heeft het goed gehad in Ierland. Prima weer. Hier de laatste twee dagen ook goed weer (= droog en zonnig. Temp is nog een beetje te laag) Morgen wordt het weer wat minder geloof ik. De Franse meteo schijnt te voorspellen dat het een slechte zomer wordt, met vooral in Spanje Frankrijk Duitsland veel storm en regen. In Nederland lijkt het nog wat mee te vallen. Moet ook wel gezien de panelen!!
    Hoe komt een Nederlander daar nu een restaurant runnen? Is toch al aardig in the middel of nowhere?
    Groetjes aan allen en tot het volgende bericht, John.

• 29 Mei 2013 - 09:26

Leddy En Cees:

Hallo De Fam.

Hier 2 dagen mooiwwer en dan weer regen .verder is hier alles goed leddy is aan het aardbieen plukken we gaan Zaterdag 01-06-2013 naar de camoing tot 5-07-2013 hopen op mooi weer.
    bedankd voor je steeds weer mooie reisverslag,ik hoop dat jullie ook mooi weer hebben en veel pliezier ,
    bedankd en tot zirns Cees