Polen1 - Reisverslag uit Sulistrowice, Polen van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu Polen1 - Reisverslag uit Sulistrowice, Polen van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

Polen1

Door: jan en lien

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

02 Juni 2012 | Polen, Sulistrowice

Woensdag 30-5-2012.
Wekker gaat om 8 uur.Voor negenen rijden we van de camping en om 10.10 uur zijn we in het kleine plaatsje Karlovice (nabij Turnov) in het natuurpark Cesky Raj. M&A zijn aan het fietsen en komen om 12 uur weer bij de camper. 's Middags 3 uur, met de honden aan de lijn, gewandeld door het park. Heeft hier wat weg van landschap in cappadocië. (zie foto,s).
De pilaren, ontstaan door erosie van de omgeving, hebben allemaal namen gekregen. Een welwillende Tsech vertaalde ze voor ons. De dirigent is de voor de kijker dichtst bij zijnde en dan volgen de andere leden van het orkest. Op de terugtocht schuimig biertje gedronken in wat wel een skihutterras leek. Een goed gesnorde eigenaar had welgeteld een klant, een tsech die ooit in Duitsland had gewerkt en graag wat duits met ons wilde spreken. Ook wilde hij ons graag een snack aansmeren in de vorm van paardenworst. Daar niet op in gegaan.
's Avonds nog wel buiten gegeten. Na negenen koelde het wel af en verdwenen we de camper in.
Donderdag 31-5-2012.
Na rustig ontbijtje met de camper van M&A naar de burcht (ruïnes) Trosky gereden. Op een top, overblijfsel van vulkanische uitbarsting duizenden jaren geleden, (een wat ze in Frankrijk een puy noemen) , staan de overblijfselen van een al 6 a 7 eeuwen geleden gebouwde burcht.
2 gebouwen de een iets hoger dan de ander met de namen baba(grootmoeder) en de grotere panna(meisje). Boodschappen gedaan in Jicin. Naar Prachow. Weer wandelen met de honden door kloven klimmen en dalen. Na een 3/4 km heeft M het wel bekeken en keert terug, vertrouwd zijn knieen niet helemaal. Met ons vijven klauteren we door en moeten zo nu en dan even uitpuffen. Zo nu en dan een regendruppel. Tijdens terugrit bui. Thuis gekomen heeft M last en pijn in z,n buik. Tijdens het eten moet de luifel uit om buiten droog te kunnen zitten. Hele nacht regen.
Vrijdag 1-6-2012.
Ook's morgens nog regenbuien. Binnen ontbijt. Over het reuzengebergte naar Polen via soms smalle en slechte weggetjes. Wel erg mooi. We weten weer wat hotse knotsen is.
Soms kunnen we niet sneller dan 30km/uur anders rammel je uitelkaar in de camper. We staan nu op grote parkeerplaats bij camping (camping te drassig) In Sulistrowice 40 km ten zuiden van Wraclav. Morgen gaan we richting Auswitsch. Met M gaat het weer wat beter, heeft geen pijn meer en ook weer gegeten.

• 03 Juni 2012 - 13:02

Wieke:

Ben er vanmiddag even voor gaan zitten jullie reisverslag te lezen, kaart erbij om route te volgen, leuk hoor.
    Mooie foto's, prachtige gebouwen en zal indrukwekkend zijn dingen uit de oorlog te bekijken. Is hier nu somber dagje, bij jullie ook waarsch. maar hebben wel heel mooi weer gehad.
    Nog heel veel plezier en hart.gr. Michiel en Wieke

• 03 Juni 2012 - 19:46

Joop En Nancy:

Hoi vakantiegangers. Wij hebben een soort gelijk natuurverschijnsel gezien bij Trutnov. Adrspassko Replicke skaly genaamd. We konden een tocht van ca 3 uur maken en hadden dan nog niet eens de helft gehad. Vermoeiend dat Tschech land. Wij wensen jullie een goed vervolg. Hier alles goed. Gr.