Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

Wenen

Door: jan en lien

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

26 Juni 2012 | Oostenrijk, Wenen

Zondag 17-6-2012.
Via secundaire wegen naar Wenen. We gaan er dwars doorheen met de gedachte dat we morgen al die grote gebouwen beter zullen zien en maken dus geen foto,s. In Klosterneuburg, 14 km ten noorden van Wenen krijgen we de laatse plek die er te vinden is op de camping. Het bordje complet komt op de poort. We staan in de volle zon en het is erg warm. Voetbal gekeken. Tegen dat we naar bed willen ontsnapt Kinky.
We zoekn even met schijnwerper maar durven geen herrie te maken. In de hondenkooi die buiten staat doe ik een bakje Sheba. Slechte nacht. We vragen ons af of we Kink terug zien. Om drie uur hoort Lien geluiden buiten. Kink krabt aan de kooi, het deurtje is dichtgevallen ne Kink haalt nu met zijn poot het vlees door de tralies. Dit heeft Lien gehoord. Gelukkig hij is weer terug.

Maandag 18-6-2012.

's Morgens vertrekken er een aantal auto,s en caravans van de camping en we gaan kijken of er een schaduwrijke plek is vrijgekomen. Ja die is er maar blijkt al besproken. 34 graden celsius is niet te harden voor de dieren in de camper zonder schaduw, dus we vertrekken en moeten Wenen later nog maar eens opzoeken. Weer secundaire wegen gereden. Erg mooi.Wij rijden Plzen(pilsen) voorbij, zo,n 60 km ten westen en komen daar op camping Karolina tercht. Een prachtige camping in natuurgebied, riviertje achter de camping en fiets en wandelroutes over de camping.Op nieuws boven Praag dikke onweersbuien, wij zitten in de zon.

Dinsdag 19-6-2012.

Met regen wakker geworden maar de zon komt snel door. Lien leest, Jan fiets op Lien haar fiets het pad langs het riviertje af naar de volgende twee dorpjes. Vreemd verlaten fabrieken en veel tweede huisjes verscholen in het bos.