Van Death Valley naar Sequoia Nat Park - Reisverslag uit Sequoia Mobile Home Park, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu Van Death Valley naar Sequoia Nat Park - Reisverslag uit Sequoia Mobile Home Park, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

Van Death Valley naar Sequoia Nat Park

Door: Lien

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

14 Mei 2014 | Verenigde Staten, Sequoia Mobile Home Park

2 mei

Vanmorgen wakker geworden door de warmte en dat al om 8 uur. Na een snel ontbijt zijn we gaan zwemmen. Een heerlijk zwembad met ligstoelen en een heerlijke watertemp. Zelfs Jan vond het lekker. paula en ik zijn een tijd bij het zwembad geweest, Jan is eerder naar de camper gegaan, want er waren nederlanders die problemen hadden met internet en Jan wilde ze wel even helpen. Om 11 uur reden we weer weg door de Death Valley. De wag was prachtig en de omgeving afwisselend, maar heel dor. Dan weer zandduinen, of rotsen met verdorde struikjes of we zagen zoutvlaktes. Een geluk hadden we nl. de airco in de camper deed het goed en het waaide niet hard.

Toen we de Death Valley uitgereden waren werd de omgeving al snel weer groen en afwisselend . Na de lunch op een rest area ben ik gaan slapen en stapte Paula achter het stuur. Ze wilden een tussendoor route nemen, maar die afslag werd gemist en moest er een stuk omgereden worden. Ook niet erg want we genoten van de trip. Het doel was het Sequoiapark, vanwege zijn enorme grote bomen. Voor het park wilde Jan nog even tanken en stopte op een parkeerplaats naast een wat oudere pickup auto. Hoe het precies gebeurde weten we niet, maar Jan wilde langzaam optrekken en de bestuurder van de pickup deed net zijn voordeur open. We merkten het direct want de deur zat tegen de zijkant van de camper. Jan baas een stekker en ging meteen naar de bestuurder. Dat was een grote getatoeeerde man met een grote grijze baard. Zijn voordeur hing wat lager en wilde niet meer dicht. Samen met Jan eraan zitten hijsen, maar het lukte niet. De man het zelf wel een oplossing. Hij reed wel naar huis(15 MIN rijden) en zette er wel even zijn trekker. Hij wenste ons nog een goede vakantie toe en met een" its not my day today" reed hij weg. Wij helemaal opgelucht ,vooral ook omdat we nagenoeg geen schade hadden. We hopen tenminste dat ze het over het hoofd zien. In het Sequoia Park konden we geen camping vinden en zijn daarom maar wil kamperen langs de weg. Slechts 1 auto is langs gereden. Wel had Paula een berenfobie en durfde ze niet alleen buiten een sigaret te roken. Het was er zo stil en donker, mooi om mee te maken. Savonds werd het fris, want we zaten behoorlijk hoog.