Van Vegas naar Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu Van Vegas naar Death Valley - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

Van Vegas naar Death Valley

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

12 Mei 2014 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Zondag, 11-mei-2014

Ondanks de harde wind lekker uitgeslapen. Paula heeft vanwege moederdag koffie op bed verzorgd en lekkere gebakken eitjes klaargemaakt voor mama. Tijdens ontbijt berichtje van Machteld. Lekker rustig aan gedaan want waait nog steeds hard. Paula heeft op internet nagekeken dat de wind aan eind van de middag afzwakt. Omiets over elven rijden we de strip op met de camper en gaan weer naar de outlet south. De dames krijgen twee uur de tijd maar dit blijkt te kort te zijn. Uiteindelijk verlaten we de outlet na eerst bij de subway wat gegeten te hebben om half vijf. De wind is inderdaad duidelijk minder. We gaan richting Death Valley en zien het dan wel. Gaat goed en mooie rit over tweebaansweg. Heel weinig verkeer en weg aanduiding ontbreekt zo hier en daar maar we gaan goed. We rijden de zonsondergang tegemoet. Een kwartier voor zonsondergang komen we aan bij Zabrisky's Point. Men zegt in ons boek dat daar de mooiste zonsondergang is van het westelijk halfrond. Dat willen we beleven. Mooi is het wel, maar mooist???? Na 10 minuten rijden komen we aan bij Furnace Creek Ranch.
krijgen een plek toegewezen en dan is het ook donker. De Grote Beer staat recht boven ons en de maan is bijna vol. Het wemelt van de sterren omdat het hier echt donker word. Achter onze camper staan twee tentjes die blijken van Nederlandse jongelui te zijn. Het meisje heeft drie maanden in Tennessee gestudeerd en haar vriend is al 3 maanden aan het reizen door de VS. Zijn schoolvriend reist nu een maand met het stel mee en gaat dan weer naar huis, ZIJ reizen nog even door naar Canada. Afgelopen nacht hebben ze in de wc van het Zion Park geslapen omdat hun tentjes niet bestand waren tegen de harde wind. Hele avond met deze luitjes gekletst. Waren erg blij met one echte nederlandse koffie. Lien en Paula liggen al lang te slapen. Nu het kan maar verslagjes sturen. Weet niet wanneer het weer zo goed gaat lukken. Remco's digitale bloemetjes ook ontvangen. Kom je weer makkelijk af vriend!!! Goede morgen allemaal
hier bijna twee uur 's nachts. John sterkte vanavond en doe ze de groeten bij DFC.