Van Bryce Canyon naar Zion Park, naar Lake Powell. - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu Van Bryce Canyon naar Zion Park, naar Lake Powell. - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

Van Bryce Canyon naar Zion Park, naar Lake Powell.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, Page

Hier nog 6 mei. Bij jullie al 7 mei . Het is nu 21.00 uur hier en we hebben weer een lange dag achter de rug. Van ochtend om half zeven opgestaan, koffie gezet en lekker buiten zitten lezen en voorbereiden voor het Zion Park. Om 8 uur vertrokken van de camping en eerst nog even met Paula naar een uitzichtpunt gereden om haar te laten zien wat zij van beneden af al gezien had op het paard. Uit het park draaien we de 12 op en na 14 mile gaan we de 89 op en rijen tot mount carmel junction en slaan daar af de 9 op richting Zion park. Bij de ingang moeten we nog 15 dollar betalen om in het park door de tunnels te mogen rijden met de camper. Tunnels zijn te klein om in twee richtingen te kunnen rijden met campers en bussen. De ene kant wordt stilgelegd en de andere kant mag dan midden door de tunnel rijden zodat je niet de rechter bovenkant van je camper kwijt raakt. Het is weer een buitengewone beleving door dit park te mogen rijden met je campertje. Wat een schoonheid, een creatie in miljoenen jaren ontstaan en pas een 100 jaar geleden ontdekt.
Het is ook weer heel anders dan het Bryce canyon. Bij de informatie gevraagd naar een plek in het park om te overnachten. Full. Helaas!!!! We zijn om half drie het park weer uitgereden en zijn richting Grand Canyon gaan rijden. We willen naar de zuidkant. Via Canab en Wildwater naar Page gereden. Page is in 1957 ontstaan doordat hier een grote dam in de colorado rivier is gebouwd. In een woestijn gebied is een groot waterreservoir ontstaan, Lake Powell, wat ook gebruikt wordt voor de recreatie. We staan nu op een campground vlak bij het meer met uitzicht op een deel van het meer.
Vanmiddag toen we op een uitzichtpunt stonden te kijken, over het meer en de dam, zag ik een camper met een duits kenteken. Even een praatje gemaakt. Mensen hadden hun camper laten verschepen via Antwerpen en reizen hier 6 maanden rond. Kosten verschepen 3000 euro enkele reis. Paula heeft hier bij receptie proberen een plek te reserveren voor morgen bij Grand Canyon. Wat een crime, niet gelukt na half uur aan lijn te hebben gehangen. Morgen maar weer vroeg weg en op tijd aankomen en direct naar receptie camping. Voor het eten met Paula nog even naar de waterkant gelopen om de zon onder te zien gaan. Helaas verdween de zon achter een wolk. Ze hebben hier een boten helling van wel 200 meter lang en 40 a 50 meter breed. Groot, groter, grootst. Op de camperplekken horen wij met onze 30 feet ook bij de midden maat. Onderweg zien we regelmatig campers met een auto achter de trekhaak en vaak ook nog middenklasse auto's. Vandaag 178.1 mile gereden met harde wind en windstoten. Is niet fijn!!!!
Van Utah naar Arizona weer tijdgrens gepasseerd. Verschil Ned. nu 9 uur.
Groetjes J+L+P.

• 07 Mei 2014 - 19:39

Koos:

Hallo Jan, Lein en Paula,

Als ik jullie reisveslag lees begint het mij enorm te kriebelen, nog even wachten en dan gaan wij ook.
    Leuk om jullie zo te volgen.

Geniet se
    Groetjes Koos