Hongarije 1 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu Hongarije 1 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van jan en lien met de camper op pad - WaarBenJij.nu

Hongarije 1

Door: jan en lien

Blijf op de hoogte en volg jan en lien

11 Juni 2012 | Hongarije, Boedapest

Vrijdag 8-6-2012.
's Morgns na ontbijt op de fiets naar Zakopane gereden, bult op. Onder 4 baansweg is en grote markt waar van alles verkocht word. Inkopen gedaan, aardbeien, kersen en wat souveniers. Gegeten in een tent bij de skilift. Waren van plan om naar boven te gaan maar een ieder was moe van het slenteren. Terug naar de camping. Buiten gegeten en gekaart.
Zaterdag 9-6-2012.
De deur van de camper ging open en ja hoor, bewolking. De bergen aan de overkant niet meer te zien. Een kleine wereld. Geen kabelbaan naar boven vandaag. 'sMorgens lekker wat niksen en ompielen 's middags nog maar even naar de markt. M. had zijn zinnen gezet op een prachtig mooi koeievel. Egaal mooie bruine kleur. wikken en wegen, 't ging niet door.
Wel werd er een citroen gekocht. M. heeft met de camping eig. geregeld dat er vanavond weer forel op ons bordje ligt en daarover smaakt citroensap lekker. Binnenin heeft M. dille gestopt. Heerlijk gerookte forel gegeten. s'avonds weer gekaart.
Zondag 10-6-2012.
Nog steeds bewolkt. M&A besluiten om de terugreis te beginnen. Samen nog koffie gedronken met wat lekkers, (winkels zijn hier zondags open) betaald van het laatste potgeld.
Getankt, rekening klopte niet, hadden ook 6 liter benzine op mijn bonnetje gezet. Kon Pools geld terug krijgen. Over 15 km al bij grens Slowakije. Benzine maar omgezet in Wodka.
Van Zakpane gereden naar Trstena en vervolgens via Locka, Babin, Oravsky Poszamol naar Dolny Kubin, Parnica. Van Parnica naar Zazriva tijdtje stil gestaan. Was een auto uit de bocht gevlogen. Politie, ambulance, takelwagen versperde de weg. Bij Bela op een door eur. geld. gesubsidieerde camping geslapen. Tentje en onze camper de enige bezoekers die nacht.
Maandag 11-6-2012.
Vanmorgen regen. Wij maken er een rijdag van. maar goed ook want tot vanmiddag 4 uur heeft het geregend, gespoeld en gehoost. De rit naar Budapest was mooi. maar 40 km slechte weg. van Zilina-Martin-Banska-bystrica-Zvolen-E77 door naar Sahy(grens) toen E7 naar Budapest. Grote drukke stad.Onderweg bij tankstation een vignet gekocht om ook op de 4-baanswegen te mogen rijden. Nu op camping in de stad omgeven door gebouwen. Dwars door Pest gecrosst
Nu droog zelfs even de zon gezien. Gaan Engeland- Frankrijk kijken. Net 1-0 voor Eng.

• 11 Juni 2012 - 19:14

Elma:

Hoi allemaal,
    Leuk weer te lezen hoe het jullie vergaat. Ik begrijp dat jullie je gesplitst hebben? Hier alles oké. Afgelopen week wat kleine uitjes gedaan: theefabriek in Houwerzijl, kruidhof in Buienpost. Gister is mijn jongste broer geweest, nog even lekker kletsen voordat zij naar China gaan. Was heerlijk weer, dus lekker buiten. Gaan woensdag naar Apeldoorn. Overnachten daar (zitten hotelfaciliteiten bij de opleiding waar licht gehandicapten werken) en donderdag neemt John zijn diploma in ontvangst. Mark is weer heelhuids terug uit weekjeSpanje. Geniet lekker verder en dikke t^ut, Elma.

• 14 Juni 2012 - 15:17

Afke:

waren vanmorgen om 12 uur bij Douwe, hij had tot 14.00 uur tijd voor ons. was wel heel gezellig. vannacht toch maar op een nederlandse camping gestaan in Hollandse Veld (bij Hoogeveen) daar mooi gefietst en in de kantine naar voetbal gekeken, jammer van mijn pruik toch. Foto,s bekeken en zag dat nu de tokkies uit Hallum thuis zijn jullie het vloerkleed hebben uitgerold ,nou ja zeg! Mijn tuin is een chaos maar heb vanmiddag al een stuk schoon gemaakt, na al dat luieren is tuinieren leuk. mooi weer nu en het wordt iets warmer. gr en tut A+M